Naslovnica Blog Stranica 86

Otvoren javni poziv za Programe potpora male vrijednosti za pomoć pogođenoj industriji kulturnih i umjetničkih događanja

Naziv natječaja: Javni poziv za provedbu Programa potpora male vrijednosti za pomoć pogođenoj industriji kulturnih i umjetničkih događanja za pokretanje i normalizaciju tekućeg poslovanja uslijed aktualne pandemije COVID-19

Objavljen:  06.07.2021.

Link: https://min-kulture.gov.hr/natjecaji-16274/javni-pozivi-404/21133

Prihvatljivi korisnici: Poduzetnici koji su profesionalni organizatori prihvatljivih događanja i poduzetnici koji obavljaju prateće djelatnosti organizacije prihvatljivih događanja. – Poduzetnici povezani s djelatnosti NKD 90.02 (Pomoćne djelatnosti u izvođačkoj djelatnosti) i to profesionalni organizatori prihvatljivih događanja, zatim poduzetnici koji obavljaju prateće djelatnosti organizacije prihvatljivih događanja (najam opreme i prodaja ulaznica), a koji mogu dokazati da im je više od 50 % poslovne aktivnosti u 2019. godini vezano uz prihvatljiva događanja, te poduzetnici koji ne potpadaju pod NKD 90.02, ali koji mogu dokazati da im je više od 50 % poslovne aktivnosti vezano uz prihvatljiva događanja.

Prihvatljivi iznos: Iznos potpore utvrđuje se kao umnožak postotka pada poslovanja poduzetnika i iznosa ukupno utvrđenih prihvatljivih troškova te ne može biti veći od ukupnog utvrđenog iznosa prihvatljivih troškova.

Prihvatljivi troškovi:

Prihvatljivim troškovima smatraju se troškovi nastali u 2020. godini i do 15.6.2021. u skladu s Pozivom i to:

-trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost,

-trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plina, troškovi vezani uz  korištenje toplinske mreže,

-trošak najma softverske opreme, licenci i prava na korištenje programa,

-trošak odvoza komunalnog otpada,

-trošak komunalne naknade,

-trošak direktne spomeničke rente,

-pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe (ZAMP),

-trošak interneta, fiksne i mobilne telefonske linije,

-trošak pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine,

-trošak usluge knjigovodstvenog servisa,

-trošak održavanja informacijskog sustava,

-troškovi osiguranja opreme i imovine,

-trošak obveznog osiguranja i registracije gospodarskih vozila,

-usluge tehničke zaštite (čuvanje i nadzor poslovnih prostora),

-trošak obaveznih liječničkih pregleda,

-trošak osposobljavanja za rad na siguran način,

-trošak atestiranja opreme.

Sažetak natječaja:

Temeljem novih sektorskih potpora, Ministarstvo kulture i medija objavilo je Javni poziv za provedbu Programa potpora male vrijednosti za pomoć pogođenoj industriji kulturnih i umjetničkih događanja za pokretanje i normalizaciju tekućeg poslovanja uslijed aktualne pandemije COVID-19., kao mjeru potpore kulturnom sektoru.

Navedeni Programi za cilj imaju pokretanje i normalizaciju poslovanja onih poduzetnika koji su u 2020. godini pretrpjeli pad poslovnih prihoda u odnosu na 2019. godinu od najmanje 75 %. Državne potpore malih vrijednosti sukladno ovim Programima dodjeljuje Ministarstvo kulture i medija u ukupnom iznosu 54.000.000,00 kuna.

Navedene potpore bit će isplaćene jednokratno u skladu s raspisanim Javnim pozivom kojim se detaljno definiraju kriteriji za odabir poduzetnika, potrebna dokumentacija, prihvatljivi troškovi poslovanja i drugi uvjeti koje poduzetnici moraju ispuniti kako bi bili korisnici potpora iz navedenog Programa.

Rok za predaju dokumentacije: 15 dana od dana objave Poziva (Rok: 21.7.2021.)

Kontakt odjel: Odjel za poduzetništvo

poduzetnistvo@simora.hr

Otvoren natječaj za projekte usmjerene mladima

Naziv poziva: Poziv za prijavu projekata usmjerenih mladima za financijsku potporu iz raspoloživih sredstava dijela prihoda od igara na sreću i Državnog proračuna za 2021. godinu

Objavljen: 5. srpnja 2021.

Link:  https://demografijaimladi.gov.hr/vijesti-4693/poziv-za-prijavu-projekata-usmjerenih-mladima/6112

Prihvatljivi korisnici:

Prihvatljivim prijaviteljima za prioritetna područja P.1., P.2., P.3., P.4., P.5., P.6. i P7. smatra se udruga koja udovoljava sljedećim općim uvjetima:

– upisana je u Registar udruga i aktivno djeluje najmanje jednu (1) godinu u Republici Hrvatskoj zaključno s danom objave Poziva i to u prioritetnom području aktivnosti raspisanog Pozivom, što je razvidno iz ciljeva i popisa djelatnosti u statutu udruge,

– udruga je upisana u Registar neprofitnih organizacija i vodi transparentno financijsko poslovanje u skladu s propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija,

– udruga je uskladila svoj statut s odredbama Zakona o udrugama ili je podnijela zahtjev za usklađivanjem statuta nadležnom uredu (što dokazuje uvidom u Registar udruga odnosno potvrdom nadležnog ureda) te ima općim aktom uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrole te način sprječavanja sukoba interesa pri raspolaganju javnim sredstvima,

– osoba ovlaštena za zastupanje udruge (i potpisivanje ugovora o dodjeli financijskih sredstava) je u mandatu, što se potvrđuje uvidom u Registar udruga,

– ima odgovarajuće organizacijske kapacitete, ljudske, prostorne i djelomično financijske resurse za provedbu projekta,

– udruga djeluje u službi općeg/zajedničkog dobra i u skladu s općim vrednotama utvrđenim Ustavom Republike Hrvatske i svojim je statutom opredijeljena za obavljanje djelatnosti i aktivnosti koje su predmet financiranja,

– uredno i u redovnom roku ispunjava sve ugovorene obveze preuzete temeljem prijašnjih ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava prema Središnjem državnom uredu za demografiju i mlade te svim drugim davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora, što potvrđuje izjavom koju potpisuje osoba ovlaštena za zastupanje udruge (obrazac B7),

– udruga ispunjava obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave, što se dokazuje potvrdom izdanom od strane Ministarstva financija – Porezne uprave (koja se dostavlja neposredno prije potpisivanja ugovora o dodjeli financijskih sredstava),

– protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge i voditelja projekta ne vodi se kazneni postupak i nisu pravomoćno osuđeni za prekršaj određen člankom 48. stavkom 2. alinejom c), odnosno pravomoćno osuđeni za počinjenje kaznenog djela određenog člankom 48. stavkom 2. alinejom d) Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge ili uvjetima javnog Poziva (što se dokazuje potvrdom koja se dostavlja neposredno prije potpisivanja ugovora o dodjeli financijskih sredstava),

– udruga ima općim aktom uspostavljen model dobrog financijskog upravljanja i kontrole te način sprječavanja sukoba interesa pri raspolaganju javnim sredstvima, prikladan način javnog objavljivanja programskog i financijskog izvještaja o radu za proteklu godinu (na mrežnim stranicama udruge ili drugi odgovarajući način),

– ima usvojen Financijski plan (ako je primjenjivo) i Program rada udruge za 2021. godinu.

Prihvatljivi iznos: 75.000,00 kn – 150.000,00 kn

Prihvatljiva prioritetna područja:

P.1. Aktivno sudjelovanje mladih u društvu

  1. a) Poticanje mladih na aktivno sudjelovanje u društvu
  2. b) Mladi i održivi razvoj zajednice

P.2. Savjetovanje i informiranje mladih, organizacija slobodnog vremena mladih i

podrška inicijativama mladih u zajednici

  1. a) Informativni centri za mlade
  2. b) Organizacija slobodnog vremena mladih putem klubova za mlade
  3. c) Centri za mlade

P.3. Povećanje znanja i vještina, zapošljivosti i konkurentnosti na tržištu rada te poticanje

socijalnog uključivanja mladih (rad s mladima u NEET statusu)

P.4. Mladi u ruralnim sredinama

P.5. Prevencija nasilja nad i među mladima

P.6. Rad s mladima u područjima pogođenim potresom

P.7. Prevencija ovisnosti mladih

Sažetak natječaja:

Opći cilj: osnaživanje udruga mladih i za mlade u svrhu podizanja kvalitete života mladih.

Posebni ciljevi:

  • poticanje mladih za preuzimanje i prakticiranje uloge aktivnog građanina u različitim dijelovima društvenog života i rješavanju pojedinih društvenih problema,
  • podizanje razine informiranosti mladih o njihovim pravima i mogućnostima te o programima i uslugama koje im se nude u lokalnoj zajednici,
  • smanjenje svih pojavnih oblika nasilja nad i među mladima,
  • očuvanje mentalnog zdravlja i psihološke dobrobiti mladih,
  • prevencija svih oblika ovisnosti mladih,
  • poticanje organizacija civilnog

Rok za predaju dokumentacije: 20. kolovoza 2021. (12h)

Kontakt odjel: obrazovanje@simora.hr

Uskoro – online događaj za sve poduzetnike!

Online događaj, pod nazivom „Mogućnosti za poduzetnike“, održat će se 21. srpnja 2021. u 10 sati i namijenjen je svim poduzetnicima, bez obzira jesu li postojeći, novi ili tek planiraju ući u svijet poduzetništva. Organiziran je u sklopu projekta Crown of entrepreneurial ideas for success – CROWN s ciljem podizanja svijesti šire javnosti o brojnim mogućnostima i korisnim prilikama za sve poduzetnike kako bi bili uspješniji, produktivniji i konkurentniji.

Događaj će se održati putem ZOOM aplikacije, besplatan je i dostupan svima, a uskoro će na internetskoj stranici https://rk-smz.hr/ i svim društvenim mrežama Razvojne agencije SIMORA biti objavljen link za registraciju.

Pozivaju se svi mali i srednji poduzetnici i poduzetnici početnici da se odazovu u što većem broju i saznaju brojne mogućnosti poboljšanja svojega rada za koje do sada možda nisu znali. Na događaju će gostovati vrhunski predavači iz raznih područja, a moći će se čuti i nekoliko iznimno zanimljivih i uspješnih priča iz svijeta poduzetništva.

Ne propustite pratiti društvene mreže #ProjectCROWN kao i RA SIMORA jer link za registraciju stiže uskoro!

Dotad, više o projektu CROWN saznajte na:

https://crownproject.biz/

https://www.facebook.com/crown.project.2020/

#CROWN

Objavljen poziv za iskaz interesa za izradu skupova ishoda učenja i obrazovnih programa

Naziv natječaja: JAVNI POZIV ZA ISKAZ INTERESA ZA IZRADU SKUPOVA ISHODA UČENJA I OBRAZOVNIH PROGRAMA,  U SVRHU PROVEDBE SUSTAVA VAUČERA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH

Objavljen: 01. 07. 2021.

Link: Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike – Javni poziv za iskaz interesa za izradu skupova ishoda učenja i obrazovnih programa, u svrhu provedbe sustava vaučera za obrazovanje odraslih (gov.hr)

Prihvatljivi korisnici: Ovim javnim pozivom traži se prijava/iskaz interesa asocijacija ustanova za obrazovanje odraslih, Regionalnih centara kompetentnosti i svih zainteresiranih za izradu skupova ishoda učenja i obrazovnih programa s ciljem provedbe vaučer sustava za stjecanje vještina zaposlenih i nezaposlenih osoba, a sukladno sektorima odnosno skupovima kompetencija.

Prihvatljivi iznos: Za potrebe vaučer sustava u sklopu NPOO-a predviđen je iznos od 300 milijuna kuna i sudjelovanje 30.000 korisnika do 2026. godine. Naglasak će biti na kvaliteti programa koji bi trebao omogućiti održivost i zapošljivost. Ukoliko se navedeni iznos uspješno utroši, nije isključen nastavak financiranja iz drugih izvora, ali i povećanje alokacije za projekt u sklopu NPOO-a.

Prihvatljivi troškovi: Maksimalni iznos troškova obrazovnog programa koji bi pokrivao pojedinačni vaučer je 10.000,00 kuna.

Sažetak natječaja: Predmet javnog poziva je iskaz interesa za izradu skupova ishoda učenja i obrazovnih programa temeljenih na definiranom popisu skupova kompetencija iz Registra HKO-a, u okviru standarda zanimanja kao i prijedloge novih skupova kompetencija s pripadajućim skupovima ishoda učenja. U prilogu poziva se dostavlja i popis skupova kompetencija iz Registra HKO-a prema sektorima, definiran od strane Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. Također, prijavitelji se pozivaju da predlažu skupove kompetencija (vještine) koje nisu na navedenom popisu, a tražene su na tržištu rada s naglaskom na zelene i digitalne vještine.

Rok za predaju dokumentacije: Javni poziv za iskaz interesa bit će dostupan kontinuirano te će se vještine/skupovi kompetencija za koje je potrebno izraditi obrazovne programe ažurirati redovito.

Otvoren natječaj za dodjelu sredstava projektima udruga iz područja izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja

Naziv natječaja: Natječaj za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2021./2022.

Objavljen: 1. srpnja 2021.

Link:  https://mzo.gov.hr/istaknute-teme/natjecaji-196/natjecaj-za-dodjelu-bespovratnih-sredstava-projektima-udruga-u-podrucju-izvaninstitucionalnog-odgoja-i-obrazovanja-djece-i-mladih-u-skolskoj-godini-2021-2022/4432

Prihvatljivi korisnici:

Udruge osnovane sukladno Zakonu o udrugama (Narodne novine, broj  br. 74/2014., 70/2017. i 98/2019.), a koje udovoljavaju sljedećim općim uvjetima:

  • udruga je upisana u Registar udruga Republike Hrvatske te aktivno i kontinuirano djeluje u Republici Hrvatskoj najmanje jednu (1) godinu, zaključno s danom objave natječaja;
  • udruga djeluje u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih, i to u području aktivnosti u kojem prijavljuje projekt, a projekt je u skladu s ciljevima zbog kojih je udruga i osnovana, što je razvidno iz statuta udruge;
  • udruga je uskladila statut s člankom 55. stavkom 1. Zakona o udrugama (Narodne novine, broj 74/2014., 70/2017. i 98/2019.);
  • udruga je upisana u Registar neprofitnih organizacija pri Ministarstvu financija Republike Hrvatske te vodi transparentno financijsko poslovanje sukladno propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija;
  • udruga je ispunila sve ugovorne obveze prema svim davateljima financijskih potpora iz Državnoga proračuna za prethodno odobrena sredstva, a na temelju ranije sklopljenih ugovora o financijskoj potpori za provedbu projekata;
  • protiv odgovorne osobe u udruzi i voditelja projekta ne vodi se kazneni postupak;
  • udruga uredno ispunjava obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanje poreza te druga davanja prema Državnome proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave;
  • udruga ima materijalne i ljudske resurse za provedbu prijavljenog projekta

Prihvatljivi iznos: 50.000,00 kn – 150.000,00 kn

Prihvatljivi troškovi: vezani su uz provedbu projekta, primjerice udio/puni iznos u plaći ili naknadi voditelju/izvoditelju projekta, udio/puni iznos u naknadi vanjskim suradnicima (ugovor o djelu, autorski ugovor i slično), putni izdaci za potrebe obavljanja aktivnosti, troškovi nabave didaktičkog materijala, troškovi praćenja i vrednovanja provedbe projekta, publikacije i tiskani materijal, okrugli stolovi, edukacije.

Sažetak natječaja: Temeljni ciljevi Natječaja su razviti i provesti učinkovite i održive aktivnosti koje će promicati jednakopravnost, socijalnu uključenost te očuvanje nacionalnog i lokalnog identiteta, pridonijeti razvoju demokratskih načela i aktivnoga građanstva, povećati znanje o ljudskim pravima i aktivnom građanstvu, unaprijediti životne vještine djece i mladih, poticati kreativnost, stvaralaštvo i poduzetničke vještine te zdrave stilove života u djece i mladih, kao i razviti vještine i kompetencije u području tehnike te informacijskih i komunikacijskih tehnologija.

Prijava projekta u partnerstvu obvezna je s najmanje jednom odgojno-obrazovnom ustanovom u jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave (županiji/općini/gradu) u kojoj se projekt provodi.

Rok za predaju dokumentacije: 3. kolovoza 2021. (23:59h)

Kontakt odjel: obrazovanje@simora.hr

Bilten “Zajedno do sredstava EU fondova”

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [7.43 MB]

Na Smart City Summitu 2021. predstavljena SIMORA i rješenja za pametne gradove

U Šibeniku je od 1. do 2. srpnja održan Smart City Summit za jedinice lokalne i regionalne samouprave uz predavače koji predstavljaju sektore djelatnosti koje mogu gradove u Hrvatskoj preobraziti u “pametne”.

Razvojna agencija SIMORA prenijela je svoja iskustva u radu, kao i uspješna rješenja napravljena u Poduzetničkom inkubatoru PISMO. Radi se o nekoliko aplikacija, primjerice aplikaciji za lakše kretanje po bolnici, potom sustavu koji omogućuje da pješački prijelazi svijetle kad su na njima pješaci, različite aplikacije vezane uz odvajanje i odvoz otpada…

Direktor Mario Čelan u svom izlaganju istaknuo je koje to projekte Razvojna agencija SIMORA radi, ali i što je vizija Agencije u razdoblju koje slijedi. “Digitalizacija poslovanja je i Europskoj uniji u fokusu, i znatna sredstva se ulažu kako bi se u tom smjeru razvijalo poduzetništvo. Isto je i s javnim sektorom koji treba biti primjer. Start up-ovi u našem inkubatoru PISMO već su napravili nekoliko rješanja koja smo ovom prilikom i predstavili. Pozivamo i sve zainteresirane da se jave kako bi im naši start up-ovi pomogli u ostvarenju zadanih ciljeva, ali i ako imaju samo ideju. Mi ju u cijelosti možemo realizirati.” 

Poticanje poduzetništva u kulturnim i kreativnim industrijama – otvoren poziv za 2021. godinu

J A V N I  P O Z I V
ZA POTICANJE PODUZETNIŠTVA U KULTURNIM I KREATIVNIM INDUSTRIJAMA u 2021. GODINI

Objavljen:

Ministarstvo kulture

Objavljen 29. lipnja 2021. godine

Link:

https://min-kulture.gov.hr/natjecaji-16274/javni-pozivi-404/javni-poziv-za-poticanje-poduzetnistva-u-kulturnim-i-kreativnim-industrijama-u-2021-godini-rok-29-7-2021/21088

Pravo prijave imaju:

  • trgovačko društvo i zadruga (kojima nije osnivač tijelo javne vlasti)
  • obrt
  • ustanova (kojoj nije osnivač tijelo javne vlasti)
  • umjetnička organizacija
  • djelatnosti slobodnih zanimanja (uključujući umjetnike koji obavljaju samostalnu djelatnost)

Ukupna vrijednost projekta: 6 milijuna eura za  3-4 projekta koordinacije i potpore u trajanju od 2 godine (2022.-2023.)

Prihvatljive aktivnosti i troškovi*:

  1. promidžba vlastitih aktivnosti i kulturno-umjetničkih sadržaja s ciljem povećanja prodaje i širenja publike
  2. zapošljavanje i troškovi neophodnog osoblja, proizašli iz potrebe prilagodbe okolnostima pandemije (sufinanciranje dijela plaće, honorarni suradnici)
  3. prilagodba pristupa kulturno umjetničkim sadržajima u fizičkom i online okruženju (ulaganje u distribuciju, troškovi tehničke produkcije, korištenje dostupnih instrumenata COVID zaštite u fizičkom okruženju – EU digitalna COVID potvrda, uvođenje ili prilagodba digitalnih uređaja, ugradnja zaštitne opreme, provođenje preporuka sprječavanja infekcije i sl.)
  4. nabava opreme, prilagodba prostora (uključujući trošak najma prostora do 30 % odobrenih sredstava) i proizvodnih procesa,

IZNOS POTPORE:

Potpore se odobravaju u visini do 85 % prihvatljivih troškova predloženoga projekta. (Napomena: porez na dodanu vrijednost nije prihvatljivi trošak) Najniža pojedinačna potpora iznosit će 30.000,00 kuna, a najviša 350.000,00 kuna

Ciljevi:

Cilj Javnog poziva je potaknuti aktivnosti usmjerene na prilagodbu poslovnih modela proizvodnje i distribucije kulturno umjetničkih sadržaja kako bi se u okolnostima pandemije COVID-19 olakšala dostupnost i omogućio pristup širem krugu korisnika i publike.
Ovaj javni poziv usmjeren je na osmišljavanje i uspostavu alternativnih načina i modela poslovanja kojima bi se ublažio negativni utjecaj pandemije koronavirusa na kulturne i kreativne industrije s ciljem dugoročne primjene i iskoristivosti novih rješenja u  uvjetima oporavka.

Rok za predaju dokumentacije:

29.07.2021.

Kontakt :  poduzetnistvo@simora.hr

Info dan – Kreativna Europa – potprogram Kultura

30.6.2021. održan je Info dan: Kreativna Europa (2021. – 2027.) – potprogram Kultura kojeg je DKE – ured Kultura Hrvatska organizirao povodom početka novog programskog razdoblja i otvaranja novih poziva.

 

Na događaju su predstavljeni otvoreni pozivi i najvažnije informacije o njima, a snimka događaja može se pogledati na YouTube kanalu DKE – Kultura HR, na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=MJ03Nr9jFfA

 

O Pozivu za ostvarivanje Potpora za Europske projekte suradnje u 2021. godini već smo obavještavali: https://rk-smz.hr/objavljen-poziv-za-ostvarivanje-potpora-za-europske-projekte-suradnje-u-2021-godini/, a detaljnije informacije mogu se pronaći na internetskoj stranici: http://deskkultura.hr/hr/novosti/otvoreni-prvi-pozivi-u-novom-programu-kreativna-europa-2021-2027-potprogram-kultura

 

Također, 5.7.2021. od 10 do 11:30 sati održat će se info-session „Inovativni alati i poslovna rješenja te kreativno-inovacijski laboratorij“, a istoga dana od 15 do 17 sati info-session „Novinarstvo i partnerstva“.

 

Webinar, fokusiran na Projekte suradnje i Mreže (COOP & NET), održat će se 16.7.2021., a više informacija bit će objavljeno na webu www.deskkultura.hr

 

Za konzultacije i upite, DKE – ured kultura stoji na raspolaganju na e-mailu: ced@min-kulture.hr

 

Također, pratite internetsku stranicu Razvojne agencije SIMORA (https://rk-smz.hr/) i sve njene društvene mreže jer ćemo i dalje izvještavati o aktivnostima i otvorenim pozivima.

 

 

 

 

(Naslovna fotografija: http://deskkultura.hr/hr/novosti/otvoreni-prvi-pozivi-u-novom-programu-kreativna-europa-2021-2027-potprogram-kultura)

Osam godina članstva Hrvatske u Europskoj uniji – izazov i uspjeh

Punih je osam godina od ulaska Republike Hrvatske u zajednicu europskih država, Europsku uniju. Nakon višegodišnjih pregovora i rada sa pretpristupnim fondovima, 1.7.2013. godine potpisan je ugovor o pristupanju i Hrvatska je postala 28 članica.

Ulaskom u članstvo dostupni su postali brojni fondovi kroz čije financiranje projekata, EU provodi svoje ujednačene i usuglašene politike razvoja. Iznos financijske perspektive od 2014. do 2020. godine je bio nešto veći od 10,731 milijardi eura. Najveći projekti realizirani u Sisačko-moslavačkoj županiji, rezultat su upravo EU fondova. Primjerice izgradnja središnjeg paviljona Opće bolnice dr. I. Pedišić u Sisku, Poduzetnički inkubator PISMO specijaliziran za gaming industriju, izgradnja posjetiteljskog centra Parka prirode Lonjsko polje CRNA RODA, energetsko obnavljanje objekata, zapošljavanje žena kroz program ZAŽELI i brojni drugi, u našoj županiji poboljšali su život stanovnika i omogućili su nove usluge i infrastrukturu.

Voditeljica odjela za regionalni razvoj i strateško planiranje Tatjana Puškarić komentirala je izazove s kojima se Hrvatska, ali i Razvojna agencija SIMORA susrela u proteklih osam godina. „Prvo je najvažnije bilo dobro informirati građane o Uniji i provesti referendum o pristupanju. U našoj županiji većina građana se izjasnila da želi pristupanje. Toj odluci građana itekako su doprinijeli europski projekti na kojima smo već tada radili, ali i želja o slobodnom kretanju ljudi i roba. Nakon pristupanja važno je bilo u što većoj mjeri predlagati projekte, a to znači javljati se na natječaje, a po odluci o financiranju uspješno provoditi te iste projekte.“

U narednoj financijskoj perspektivi koja će trajati do 2027. godine Hrvatsku očekuju veliki iznosi. 13.7 milijardi eura za “Klasične” Europske strukturne i investicijske fondove, dok “Next generation” Europe iznosi 9.3 milijardi eura. U odnosu na aktualnu financijsku perspektivu, u novom proračunskom razdoblju očekuje se dvostruko više sredstava i snažan naglasak na temama razvoja inovacija, digitalizacije i zelenog gospodarstva. Poseban fokus stavlja se na digitalizaciju i u privatnom i u javnom sektoru, osobito u kombinaciji s ostalim programima na europskoj razini, kao što je Digital Europe. Ulaganja u privatni sektor bit će vezana uz razvoj pametnog i inovativnog gospodarstva. Istaknut će se još veći značaj “zelenih” tema: energetika, okoliš te prevencija i saniranje posljedica klimatskih promjena. Potencijalno će biti i veći naglasci na financijskim instrumentima, ali i manje bespovratnih sredstava.

Nova financijska omotnica, stoga, pruža brojne mogućnosti, a na državama članicama, pa tako i na Republici Hrvatskoj, je da kvalitetno iskoristi ukazane prilike, dodatno ojača gospodarstvo i pozicionira se na europskoj ljestvici. Osim što je garancija za bolju i prosperitetniju Europu, nada je to za bolje sutra kroz zelenu politiku, ubrzanu digitalizaciju i aktivne ekonomske politike za pomoć izlasku iz gospodarske krize.

kocaeli burun estetiği izmit burun estetiği burun estetiği izmit dolgu izmit botox izmit botoks kocaeli dolgu kocaeli botox kocaeli botoks izmit mezoterapi kocaeli mezoterapi mezoterapi