EDIH

Javna ustanova Regionalni koordinator SMŽ i Razvojna agencija SIMORA, zajedno sa svojim gamedev Inkubatorom PISMO-Novska, od 1. prosinca nose titulu EDIH-a, odnosno Europskog digitalnog inovacijskog huba (središta).

Digitalne tehnologije duboko mijenjaju naš svakodnevni život, naš način rada i poslovanja, način na koji razumijemo i koristimo naše prirodne resurse i okoliš te način na koji ljudi ulaze u interakciju, komuniciraju i obrazuju se. Kriza izazvana pandemijom koronavirusa dodatno je istaknula ključnu ulogu digitalnih tehnologija i infrastrukture u našim životima te je pokazala kako se naša društva i gospodarstva oslanjaju na digitalna rješenja. Štoviše, pandemija je ubrzala digitalnu tranziciju.

Upravo je svrha EDIH-ova pružanje sveobuhvatnih usluga za potporu malim i srednjim poduzetnicima te javnom sektoru za prevladavanje izazova digitalizacije poslovanja. EDIH-ovi predstavljaju koordinirani napor Europske komisije da što više malih i srednjih poduzetnika do 2030. godine usvoji razne digitalne alate i tehnologije kako bi bili što konkurentniji, efikasniji i uspješniji. Iz tog razloga se iz programa DIGITAL Europske komisije, kao i iz nacionalnih programa otpornosti i oporavka izdvajaju velika sredstva za izgradnju digitalne infrastrukture i kapaciteta. Prvi korak u ovom naporu je uspostava inicijalne europske mreže EDIH-ova, koja u početku broji 136 huba.

Od 136 EDIH-ova u Europi, 4 se nalaze u Republici Hrvatskoj, a jedan od njih je i EDIH JURK, koji su zajedno sa partnerima uspostavili Regionalni koordinator SMŽ i Razvojna agencija SIMORA. Ostali partneri uključeni u rad ovog projekta su:

  • Institut za fiziku Sveučilišta u Zagrebu;
  • Fakultet za organizaciju i informatiku Sveučilišta u Zagrebu;
  • Visoka poslovna škola PAR iz Rijeke;
  • Centar za umjetnu inteligenciju Lipik
  • HashNET d.o.o.
  • FAST LANE d.o.o.

Cilj projekta je upoznavanje i uvođenje digitalnih tehnologija u poslovne procese poduzetnika i javnog sektora, posebno umjetne inteligencije, Blockchaina, Internet of Things i gamifikacije u poslovne i proizvodne procese malih i srednjih poduzeća te u javni sektor. Posebna fokus područja projekta obuhvaćat će poljoprivredu, turizam, medicinsku rehabilitaciju, drvnu industriju, građevinu, farmaciju, edukacijski sektor i razvoj video igara, ali bit će obuhvaćeni i svi drugi sektori gospodarstva.

Trajanje projekta je 3 godine, a ukupna vrijednost iznosi više od 2,3 milijuna eura, za što su osigurana sredstva iz programa DIGITAL EUROPE i iz Nacionalnog plana i oporavka.

Sve aktivnosti EDIH-a JURK su za korisnike potpuno besplatne, a obuhvaćaju:

  • Testiranje razine digitalizacije pojedinog MSP-a s preporukama za poboljšanja
  • Analiza projektne ideje s aspekta digitalizacije
  • Izrada digital-twinova za razne procese i funkcije
  • Demonstracije i edukacije iz područja Blockchaina, NFT-a i kinematičkog pozicioniranja u stvarnom vremenu
  • Edukacije za MSP-ove iz područja game developmenta za napredne digitalne vještine i upotrebu umjetne inteligencije
  • Poslovne konzultacije i pružanje informacija o izvorima financiranja
  • Treninzi za pitcheve
  • Edukacije iz područja big data, IoT-a i digitalne ekonomije
  • Usluge digitalizacije za medicinsku rehabilitaciju
  • Uspostavljanje on-line platforme s treninzima na Microsoftovim tehnologijama (Azure AI Fundamentals i sl.)
  • Povezivanje s drugim EDIH-ovima u Europi za dodatne usluge digitalizacije iz područja umjetne inteligencije, high-performance comuputinga, kibernetičke sigurnosti i big data

Na ovaj način, EDIH JURK postat će one-stop shop za sve male i srednje poduzetnike i javni sektor koji žele uvesti nove tehnologije, a posebno je važno što će na jednom mjestu biti dostupan i know-how iz drugih europskih regija, što od drugih EDIH-ova što od raznih predstavnika relevantnih industrija. U projekt su uključeni stručnjaci koji iza sebe imaju veliko iskustvo u radu s poduzetnicima te na području naprednih digitalnih tehnologija!

Više informacija dostupno je na tplesec@rk-smz.hr, a za više detalja pratite naš web i društvene mreže!