Naslovnica Blog Stranica 62

Programi Unije 2021.-2027.

Programi Unije predstavljaju integrirani niz aktivnosti koje usvaja Europska unija u svrhu promicanja suradnje između država članica u različitim područjima povezanim sa zajedničkim politikama EU.

Pristupanjem Republike Hrvatske Europskoj uniji, 1. srpnja 2013. godine, Republika Hrvatska je dobila pravo punopravnog sudjelovanja u aktivnostima Programa Unije. Sudjelovanje u Programima Unije je od velike je važnosti za Republiku Hrvatsku s obzirom na uključivanje velikog broja tijela državne uprave, javnih institucija, organizacija civilnog društva te privatnih i pravnih osoba u europske projekte i suradnju.

Centralizirani model provedbe

Većina Programa Unije provodi se prema centraliziranom modelu provedbe u kojem su za financijsko upravljanje i provedbu odgovorna tijela Europske komisije, tj. Opće uprave zadužene za pojedini program koje odlučuju o vrsti i trajanju programa, raspoloživom proračunu te raspisuju pozive na dostavu projektnih prijedloga.

U nekim slučajevima pojedine Opće uprave su provedbu programa povjerile specijaliziranim Izvršnim agencijama Europske komisije, koje tad obavljaju aktivnosti upravljanja programom pod nadzorom Opće uprave nadležne za pojedini program. U tom su slučaju Izvršne agencije odgovorne su za pripremu i objavu natječaja, za financiranje, evaluaciju i pred selekciju prijavljenih projekata, pripremu i potpisivanje ugovora, praćenje projekata (početna i završna izvješća), komunikaciju s prijavljenim korisnicima te kontrole na licu mjesta.

Decentralizirani model provedbe

U slučaju decentraliziranog modela, riječ je o prenošenju provedbene strukture na nacionalno tijelo. Tako u slučaju decentraliziranih aktivnosti u okviru programa Erasmus +, nacionalno tijelo predstavlja Agencija za mobilnosti i EU programe (AMPEU).

Financijski nadzor ili reviziju provode ili nadziru Europska komisija, OLAF i Europski revizorski sud.

Provedba Programa Unije u Hrvatskoj

Zbog centralizirane provedbe većine Programa Unije, na nacionalnoj razini osigurana je dostupnost informacija i pomoć potencijalnim prijaviteljima zainteresiranim za prijavu projekata na programske natječaje. Unutar nadležnog tijela državne uprave djeluje nacionalna kontakt točka (ili nacionalni koordinator) zadužen za informiranje, promidžbu i vidljivost pojedinog programa, putem koje šira javnost i potencijalni korisnici mogu zatražiti sve potrebne informacije vezane uz određeni Program Unije.

Vlada RH Zaključkom utvrđuje tijelo zaduženo za koordinaciju sudjelovanja te tijela nadležna za provedbu Programa Unije tijekom pojedinog financijskog razdoblja. Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU glavni je nacionalni koordinator za aktivnosti vezane uz sudjelovanje RH u pojedinim PU.  Koordinacija podrazumijeva praćenje ostvarenja učinka pojedinog Programa Unije, suradnju s osobama zaduženim za praćenje pojedinog programa, promotivne aktivnosti, edukacije i sve ostalo potrebnog za veću vidljivost i bolje prepoznavanje Programa Unije u RH. Uspostavom sustava koordinacije jača se i povezanost između pojedinih tijela, potiče razmjena iskustava, otvaraju se mogućnosti suradnje i provedbe zajedničkih aktivnosti. Godišnja izvješća na transparentan način nude pregled ostvarenja učinka pojedinog programa, ukupnih iznosa kao i broja projekata u kojima RH sudjeluje.

Zaključak Vlade Republike Hrvatske o sudjelovanju Republike Hrvatske u Programima Unije u financijskom razdoblju 2021.-2027.

PROGRAMI UNIJE u financijskom razdoblju 2021. – 2027.
KREATIVNA EUROPA (Creative Europe Programme)
EU za zdravlje (Eu4Health Programme)
Obzor Europa (Horizon Europe Programme)
Digitalna Europa  (Digital Europe Programme)
Program jedinstvenog tržišta (Single Market Programme)
Građani, jednakost, prava i vrijednosti (Citizens, Equality, Rights and Values Programme)
Pravosuđe (Justice Programme)
Europske snage solidarnosti (European Solidarity Corps Programme)
Erasmus+ (Erasmus+ Programme)
Svemirski program Unije (Union Space Programme)
LIFE (Life Programme)
Carina (Customs Programme)
Fiscalis (Fiscalis Programme)
Program Unije za borbu protiv prijevara (Union Anti-Fraud Programme)
Mehanizam Unije za civilnu zaštitu (Union Civil Protection Mechanism Programme)
Periklo IV (Pericles IV Programme)

 

Energetska obnova višestambenih zgrada

Naziv natječaja:

Energetska obnova višestambenih zgrada

Objavljen: 01.04.2022.

Link:

https://mpgi.gov.hr/vijesti-8/objavljen-poziv-za-energetsku-obnovu-visestambenih-zgrada-neostecenih-u-potresu-prvi-poziv-u-okviru-npoo-a/14463

Prihvatljivi korisnici:

  • Ovlašteni predstavnik suvlasnika zgrade
  • Upravitelj zgrade

Prihvatljivi iznos (min – max):

150.000,00 kn – 22.000.000,00 kn

Prihvatljivi troškovi:

Opravdani troškovi po ovom Natječaju su troškovi:

  • Izrada projektne dokumentacije
  • Energetska obnova
  • Upravljanje projektom i administracija
  • Promidžba i vidljivost projekta

Sažetak natječaja:

Pozivom se podupiru mjere energetske učinkovitosti i korištenje obnovljivih izvora energije koje će rezultirati uštedom godišnje potrebne energije za grijanje (QH,nd) (kWh/god) od najmanje 50% u odnosu na stanje prije obnove na razini pojedinačne višestambene zgrade, kroz integrirani pristup, uz primjenu mjera povećanja potresne otpornosti zgrade i sigurnosti u slučaju požara te osiguranja zdravih unutarnjih klimatskih uvjeta. Na razini investicije C6.1. R1-I1 Energetska obnova zgrada potrebno je ostvariti uštede primarne energije (Eprim) na godišnjoj razini od najmanje 30%, čemu će doprinijeti i ovaj Poziv.

Rok za predaju dokumentacije:

Dostava (podnošenje) projektnih prijedloga u sustavu eNPOO dozvoljena je najranije od 17.svibnja 2022. godine u 9:00 sati, a moguća je do iskorištenja raspoloživih financijskih sredstava, odnosno najkasnije do 1. kolovoza 2022. godine u 16:00 sati. Unošenje projektnih prijedloga putem sustava eNPOO će potencijalnim prijaviteljima biti omogućeno od 25. travnja 2022. godine.

Kontakt odjel:

EU odjel (Marko)

Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća

Naziv natječaja:

Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća

Objavljen:

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

Link:

https://mingor.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji-7371/javni-pozivi-ministarstva-7389/otvoreni-javni-pozivi/7390

Prihvatljivi korisnici:

  • novoosnovani MSP-ovi (do 5 godina starosti)

Prihvatljivi iznos: (min – max)

  • najniži iznos 200.000,00 HRK
  • najviši iznos 1.000.000,00 HRK.

Prihvatljivi troškovi:

  • nadogradnja, osmišljavanje, provjera izvedbe, validacija tržišta ili tehnologije

ispitivanje, razvoj pilot-linija

  • zaštita intelektualnog vlasništva i vanjske usluge usmjerene na razvoj inovativne ideje (proizvode, usluge ili tehnologije)
  • osposobljavanje korisnika za specifične vještine za start-up tvrtke (u svrhu izgradnje kapaciteta i spremnosti za investicije).

Sažetak natječaja:

Cilj poziva je potaknuti rast novoosnovanih malih i srednjih poduzeća (MSP) koja razvijaju inovacije (proizvode i usluge) temeljene na znanju ili visokim tehnologijama, koji su novi ili znatno poboljšani u usporedbi s dostignućima na tržištu. Podržat će se projekti u pred-komercijalnoj fazi za budući razvoj i komercijalizaciju proizvoda/usluga, tehnologija, povećanje proizvodnih kapaciteta povezanih s projektom i povećanje spremnosti poduzeća za investicije.

Rok za predaju dokumentacije:

  • od 12. kolovoza 2022. godine u 11:00 sati
  • do iskorištenja raspoloživih sredstava za Poziv, a najkasnije do 12. rujna 2022. godine u 16:00 sati

Kontakt odjel: poduzetnistvo@simora.hr

Kako do potpore za komercijalizaciju inovacija?

Naziv natječaja:

“Komercijalizacija inovacija”

Objavljen:

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

Link:

https://mingor.gov.hr/javni-pozivi-i-natjecaji-7371/javni-pozivi-ministarstva-7389/otvoreni-javni-pozivi/7390

Prihvatljivi korisnici:

  • mikro, mali i srednji poduzetnici (MSP)

Prihvatljivi iznos: (min – max)

  • najniži iznos 760.000,00 HRK
  • najviši iznos 5.320.000,00

Prihvatljivi troškovi:

  1. Inovacije MSP-ova u svrhu komercijalizacije novih inovativnih proizvoda i usluga
  2. Inovacije procesa i organizacije poslovanja MSP-ova u svrhu komercijalizacije novih inovativnih proizvoda i usluga
  3. Početna ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu isključivo u svrhu provedbe aktivnosti iz točke 1. i/ili 2.
  4. Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima povezano s projektom
  5. Prateće aktivnosti povezane s pripremom i provedbom projekta (de minimis potpore)

Aktivnosti pod br. 1. i 2. mogu se provoditi samostalno, dok se aktivnosti pod br. 3. , 4. i 5. ne mogu provoditi samostalno, već samo zajedno s aktivnostima pod br. 1. i 2.

Sažetak natječaja:

Ovim Pozivom će se poticati ulaganja neophodna za komercijalizaciju inovacija i rezultata istraživanja i razvoja. Poticat će se inovativni projekti s najvećom vjerojatnošću za komercijalni uspjeh, a čime će se pokrenuti poslovne aktivnosti i proizvodnja na temelju primijenjenih rješenja. Rezultati projekta su inovacije koje su spremne za tržište.

Rok za predaju dokumentacije:

  • od 20. svibnja 2022. godine od 11:00 sati
  • do iskorištenja raspoloživih sredstava za Poziv, a najkasnije do 30. lipnja 2023. godine

Kontakt odjel: poduzetnistvo@simora.hr

Otvoren Javni poziv za poticanje obnovljivih izvora energije

Naziv natječaja:

Javni poziv za poticanje obnovljivih izvora energije (EnU-1/22)

Objavljen:  30.03.2022. (Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost)

Link:

https://www.fzoeu.hr/hr/natjecaj/7539?nid=179

Prihvatljivi korisnici:

jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave,

tijela državne uprave, ostali proračunski i izvanproračunski

korisnici, ustanove, zadruge, vjerske zajednice, trgovačka društva, fizičke osobe

(obrtnici), obiteljska poljoprivredna gospodarstva, privatni iznajmljivači , samostalne

djelatnosti, upravitelji višestambenih zgrada i ostali pravni subjekti (osim udruga)

Prihvatljivi iznos:

Za izradu glavnog projekta do 40% opravdanog troška odnosno najviše 70.000,00 kn po lokaciji

Za izgradnju sustava za korištenje OIE do 40 % opravdanog troška za naše područje (otoci brdsko planinsko područje 80 i 60 %)

Za stručni nadzor 40% odnosno 56.000,00 kn po lokaciji

odnosno sveukupno u iznosu do najviše 1.400.000,00 kuna za sve opravdane

troškove na svim lokacijama provedbe Projekta.

Prihvatljivi i opravdani troškovi po ovom Pozivu su oni koji se odnose na izradu i/ili

dopunu projektno-tehničke dokumentacije, odnosno:

Opravdani troškovi po ovom Pozivu su isključivo troškovi koji su neposredno vezani uz Projekt i neophodni za njegovu realizaciju, nastali kod Korisnika nakon objave Poziva. Iznimno, trošak izrade glavnog projekta je prihvatljiv ukoliko je nastao prije objave Poziva, ali ne ranije od 24. rujna 2020. godine. Vrijeme nastanka troška utvrđuje se datumom izdavanja računa .

Po ovom Pozivu opravdani su troškovi:

  • izvođenja radova, što uključuje nabavu i ugradnju sustava i opreme,
  • izrade glavnog projekta, najviše do 15% iznosa opravdanog troška provedbe mjere za koju je glavnim projektom rađeno tehničko rješenje,
  • provedbe stručnog nadzora, najviše do 15% iznosa opravdanog troška provedbe mjere za koju se provodi stručni nadzor građenja .

Troškovi nabave i ugradnje sustava za korištenje OIE su opravdani ukoliko zadovoljavaju Tehničke uvjete

Sažetak natječaja:

Cilj Poziva je povećanje proizvodnje energije i udjela OIE u ukupnoj potrošnji energije

te posljedična smanjenje emisije stakleničkih plinova.

Ukupno raspoloživ iznos sredstava Fonda po ovom Pozivu iznosi 100.000.000,00 kn.

Rok za predaju dokumentacije:

Podnošenje prijava započinje 12. travnja 2022.godine od 9:00 sati.

Poziv traje do isteka kalendarske godine ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome

koji uvjet prije nastupi.

Kontakt odjel:

Poduzetništvo / poduzetnistvo@simora.hr

EU odjel / euodjel@simora.hr

Bilten “Zajedno do sredstava EU fondova”

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [5.24 MB]

Objavljen je treći letak projekta OBEC

Objavljen je treći letak o provedbi projekta OBEC u kojem možete pročitati informacije o tečajevima i obukama koje su svi partneri proveli u svojim državama.

Više informacija o projektu OBEC pronađite na LINKU.

 

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [201.31 KB]

#OBECproject

Novi europski Bauhausi dostupni jedinicama lokalne i regionalne samouprave

Naziv natječaja: „POTPORA NOVIM EUROPSKIM LOKALNIM INICIJATIVAMA BAUHAUS“

Objavljen:  30.3.2022.

Link: https://c.ramboll.com/local-support-new-european-bauhaus?utm_source=direct-email&utm_medium=email&utm_campaign=cprexgr

Prihvatljivi korisnici: JLRS

Prihvatljivi iznos: Dobiva se potpora u obliku asistencije stručnjaka koji će pomoći oko razvoja i implementacije projekta

Sažetak natječaja:  Ovaj natječaj, usmjeren na jedinice lokalne i regionalne samouprave, odabrat će zanimljive projekte koji potiču tri komplementarne vrijednosti novog europskog Bauhausa u svakodnevnom životu, životnim prostorima i iskustvima:

  1. Održivost – poticanje klimatskih ciljeva, kružnosti, nultog onečišćenja i biološke raznolikosti
  2. Estetika – povećanje kvalitete iskustva i stila izvan funkcionalnosti
  3. Uključivanje – promicanje vrednovanja raznolikosti i pristupačnosti

20 lokalnih projekata iz EU dobit će potporu skupine interdisciplinarnih stručnjaka kroz tehničku pomoć. Prijaviti se mogu jedinice lokalne i regionalne samouprave sa manje od 100 000 stanovnika koje imaju sve nadležnosti potrebne za provedbu podnesenog projektnog prijedloga. Prijavljuju se napredne projektne ideje za obnovu postojeće infrastrukture ili javnog prostora.

Konkretno, promoviraju se projekti koje vode lokalne javne vlasti i doprinose Novom europskom Bauhausu u sljedeća četiri područja djelovanja:

  1. Obnova postojećih zgrada i javnih prostora u duhu kružnosti i ugljične neutralnosti;
  2. Očuvanje i transformacija kulturne baštine;
  3. Adaptacija i transformacija zgrada za pristupačna stambena rješenja;
  4. Regeneracija urbanih ili ruralnih prostora.

Rok za predaju dokumentacije: 23.5.2022., u 17 h

Kontakt odjel: EU odjel – euodjel@simora.hr

1. travnja počinju prijave za Program dodjele potpora za smanjenje troškova plina za mikro, male i srednje poduzetnike

Naziv natječaja:

Program dodjele potpora za smanjenje troškova plina za mikro, male i srednje poduzetnike

Objavljen:

HAMAG-BICRO

Link:

https://hamagbicro.hr/najava-1-travnja-pocinju-prijave-za-program-dodjele-potpora-za-smanjenje-troskova-plina-za-mikro-male-i-srednje-poduzetnike/

Prihvatljivi korisnici:

  • mikro, mali i srednji poduzetnici s godišnjom potrošnjom plina na pojedinačnim obračunskim mjernim mjestima do 10 GWh.

Prihvatljivi iznos:

  • 15 lipa po kWh potrošenog plina

Prihvatljivi troškovi:

  • Subvencioniranje troška plina

Sažetak natječaja:

Program ostvarenja potpore provodit će se na način da poduzetnik svaki mjesec plaća iznos naveden na računu, a Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja plaća subvencionirani iznos direktno opskrbljivaču plinom. Poduzetniku će se s njegovog vaučera automatski odbijati razmjerni mjesečni subvencionirani iznos zaključno s računom za ožujak 2023., ili ranije, ako iskoristi cijelu potporu definiranu odlukom o dodjeli potpore. Ukupni projicirani iznos ove Vladine mjere je 600 milijuna kuna.

Rok za predaju dokumentacije:

Od 1.4. u 8 sati

Kontakt odjel: poduzetnistvo@simora.hr

100 milijuna kuna za sustave korištenja obnovljivih izvora energije

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost će 30. ožujka objaviti Javni poziv kojim će se pravnim osobama sufinancirati sustavi za korištenje obnovljivih izvora energije. „Poziv koji objavljujemo je vrijedan 100 milijuna kuna i bit će dostupan širokom krugu korisnika od kojih mnogi radi poskupljenja energenata imaju povećane troškove poslovanja. 

Kako bi osigurali i do 1,4 milijuna bespovratnih sredstava, na poziv će se moći javiti jedinice regionalne i lokalne samouprave, tijela državne uprave, ostali proračunski i izvanproračunski korisnici, ustanove, zadruge, trgovačka društva, obrtnici, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, privatni iznajmljivači, kao i samostalne djelatnosti i  ostali pravni subjekti (izuzev udruga). To po prvi put uključuje i upravitelje višestambenih zgrada, koji će se moći prijaviti uime suvlasnika, te vjerske zajednice.

Prijaviteljima na ovaj poziv na raspolaganju je 40, 60 ili 80% sufinanciranja, ovisno o lokaciji na kojoj se provodi projekt, a sredstva mogu dobiti za dizalice topline, sunčane toplinske kolektore, kotlove na drvnu sječku/pelete ili pirolitičke kotlove te za integrirane fotonaponske elektrane za proizvodnju električne energije za vlastitu potrošnju u izoliranom (off-grid) ili mrežnom pogonu. Osim opreme, sufinancira se i izrada glavnog projekta, jednog od obveznih dokumenata za prijavu. Za projekt je moguće dobiti do 40% opravdanog troška izrade, odnosno najviše do 70.000 kuna po lokaciji, a moguće je i njegovo retroaktivno sufinanciranje, ako nije stariji od 24.9.2020. godine, od kada se počeo primjenjivati Tehnički propis o racionalnoj uporabi energije i toplinskoj zaštiti u zgradama. Kako bi se osigurala kvaliteta izvedbe planiranog projekta, opravdani trošak je i stručni nadzor, sufinanciran također s do 40% opravdanog troška provedbe, odnosno najviše 56.000,00 kuna po lokaciji. Naime, pojedina prijava može podrazumijevati ugradnju različitih sustava OIE na više lokacija.

Svoju prijavu za sufinanciranje prijavitelji mogu poslati od 31.03. od 9 sati, bilo preporučenom poštom ili osobno u prijamni ured Fonda na adresi Radnička cesta 80, Zagreb. Prijave će biti obrađivane redoslijedom zaprimanja, do trenutka iskorištenja sredstava.

Bespovratna sredstva za korištenje obnovljivih izvora  energije u obiteljskim kućama bit će dostupna i građanima, za koje se sličan poziv očekuje najesen.

Kontakt: simora@simora.hr

kocaeli burun estetiği izmit burun estetiği burun estetiği izmit dolgu izmit botox izmit botoks kocaeli dolgu kocaeli botox kocaeli botoks izmit mezoterapi kocaeli mezoterapi mezoterapi