U prvom dijelu projekta One Block for Educational Credentials (OBEC), partneri su surađivali na prikupljanju informacija koje se tiču trenutnog statusa u Europi oko izdavanja obrazovnih vjerodajnica i priznavanja kompetencija za različite ciljane skupine. Poseban fokus bio je na migrantima (unutar EU i izvan EU), studentima na razmjeni kao i osobama s neformalnim i ostalim oblicima obrazovanja. Njihovo mišljenje o preprekama, koje su se pojavljivale kada su htjeli dobiti formalno priznanje svojih kompetencija, bilo je veoma važno te je stoga proveden niz intervjua i anketa među tim ciljanim skupinama.

Sljedeći korak bio je istražiti upotrebu Blockchain tehnologije i pitanja koja se pojavljuju kada se upotrebljava takva vrsta tehnologije. U projektu OBEC, upravo je Blockchain tehnologija izabrana jer je jasan primjer transparentnog, sigurnog i korisnog alata koji se može upotrijebiti za verifikaciju kompetencija nevezano uz granice.

Uz to, trebalo je istražiti europske zakonske i institucionalne stavove o Blockchain tehnologiji i formalnoj verifikaciji kompetencija. Cilj je bio postaviti OBEC projekt u postojeći kontekst i vidjeti gdje su moguća poboljšanja.

Nakon provedenih istraživanja, zaključak je da postoji malo preciznih pravila o prekograničnom priznavanju obrazovnih vjerodajnica. Iako je Europska Unija radila, i trenutno radi, na ujednačavanju sustava priznavanja obrazovnih vjerodajnica, to se najvećim dijelom radi unutar Europe, a, osobe koje dolaze iz zemalja izvan EU, još uvijek se suočavaju s velikim poteškoćama u priznavanju svojih vjerodajnica (pretpostavljajući da uistinu posjeduju certifikat za svoje kompetencije). U slučajevima kada i postoji mogućnost priznavanja specifičnih kompetencija, birokratske procedure su iznimno teške i osobe se gube u zamršenostima koje birokracija nosi sa sobom. Uz to, pojavljuje se velik nesrazmjer između dostupnih alata i onih koje korisnici zapravo poznaju. Činjenica je da osobe  koje najviše trebaju razne alate razvijene u EU su osobe koje imaju vrlo malo informacija o tim alatima. Time se stvara neravnoteža između onoga što je bitno individualcu i onoga što je bitno institucijama koje pružaju podršku tim individualcima. Na to se nadovezuje činjenica da su pravila donesena na razini EU prilagođena pojedinim državama u EU, čime se stvara razlika u tim pravilima.

Kada je u pitanju trenutni europski status upotrebe Blockchain tehnologije, dva su odvojena pitanja. Prvo pitanje vezano je uz tehničke zahtjeve i činjenicu koliko treba biti zahtjevan i opsežan sustav priznavanja certifikata na svim razinama. Naime, neki kurikulumi nisu prilagođeni objektivnoj evaluaciji i time ih je teže i verificirati u različitim institucijama i zemljama. Drugo pitanje odnosi se na percepciju Blockchain tehnologije koja se uglavnom veže uz kripto valute i time se smatra nestalnom i nesigurnom, iako je potpuno suprotno tome.

Sva ova pitanja detaljno su analizirana kako bi se pronašle najbolje opcije i rješenja, koja će se koristiti u drugoj fazi projekta u kojoj će se provoditi testiranje izrađenih kurikuluma i njihovih verifikacija upotrebom Blockchain tehnologije.

 

Sve informacije o #OBEC projektu dostupne su na: https://rk-smz.hr/obec/